Вы здесь

Что нам делать с неприкосновенным запасом?

Верховная Рада дала согласие на привлечение к уголовной ответственности народного депутата Александра Онищенко

0

205

Юрий Сиротюк, депутат Киевской городской рады («Свобода»):

Всеукраїнське об’єднання «Свобода» виступає за повне зняття недоторканності з усіх, хто її зараз має: президент, судді, народні депутати. Проте справа недоторканності набагато складніша, ніж здається. Наприклад, Рiнат Ахметов не має жодної офіційної недоторканності, але фактично він більш недоторканний, ніж Онищенко і всі судді, разом взяті. Тому є юридична недоторканність, яка стосується суддів, депутатів, президента, а є в Україні, на жаль,  і фактична недоторканність, коли не всі рівні перед законом. Згадайте, у «Скотській фермі» Орвелла всі звірі рівні, але деякі – рівніші. От в нас реальною недоторканністю володіє цілий політичний клас: судді, поліцейські, їхні дружини, коханки, діти… Вчиняючи будь-які злочини, вони мають змогу уникати кримінальної відповідальності. Тому треба з цим боротися і позбавлятися будь-якої недоторканності.

Кость Бондаренко, директор фонда «Украинская политика»:

Неприкосновенность депутатов – нормальная практика, существующая в большинстве стран мира. Однако эта же практика не должна защищать депутата от совершения им тяжких уголовных преступлений. Если депутат совершает преступление – на него неприкосновенность не должна распространяться. Неприкосновенность нужна лишь для того, чтобы оградить народного избранника от политической расправы, политических преследований, политического давления. В конце концов, именно политическую подоплеку подозревают многие в «деле Онищенко». Я считаю, что институт неприкосновенности необходимо оставить. Не он определяет уровень коррупции в обществе. Главные коррупционеры – чиновники, силовики и т. д. – неприкосновенностью не обладают, но пользуются «позвоночным правом».

Алла Шлапак, депутат Киевской городской рады («Еднисть»):

Неприкосновенность – это советский пережиток. Ни в одной развитой стране неприкосновенности, особенно у депутатов, нет. И политическим силам, которые спекулируют сегодня на этом, хочется напомнить, что они всем обещали на выборах отменить депутатскую неприкосновенность в целом.  И я голосовала за политические силы, которые сегодня присутствуют в парламенте, которые обязались отменить депутатскую неприкосновенность, придя в парламент, но до сих пор этого не сделали.

Юрий Андрухович, писатель:

В першу чергу потрібно зняти недоторканність з суддів та депутатів. Не знаю, як в цьому питанні вчинити з найвищою посадовою особою – президентом. Адже з народними депутатами складається так, що поки недоторканість з них знімають, вони зникають з країни. Весь час повторюється одна і та ж схема, бо сама недоторканність – це є їхня подушка безпеки, яка дозволяє втекти за кордон та залишитися непокараними. На моє глибоке переконання, чим більше всіляких незручностей ми створимо для політиків, тим краще буде в цілому для країни. В ідеалі має бути так: бути політиком – страшенно незручно та невигідно, тільки тоді в політиці залишаться дійсно гідні люди.

Дмитрий Марунич, сопредседатель Фонда энергетических стратегий:

Считаю, что подобного статуса «неприкосновенности» необходимо лишить всех представителей власти. Ведь для общества неприкосновенность бесполезна, а служит исключительно для того, чтобы власть имущие избегали уголовного преследования. Депутат или судья ничем не отличаются от рядового гражданина в ответственности перед законом.

Евстратий Зоря, глава информационного управления Киевской патриархии:

Наявність юридичної недоторканності для певних осіб, які наділені владними повноваженнями, – цілком демократичний механізм. Адже він захищає парламентарів, суддів та інших осіб від незаконного тиску на них через кримінальне переслідування. Однак недоторканність не повинна бути захисним механізмом для злочинців, які за нею будуть ховатися від відповідальності за злочини. Тому закони, які регулюють недоторканність, повинні бути збалансованими – з одного боку, не дозволяти злочинцям ховатися за цим статусом від відповідальності, з іншого – захищати сумлінних політиків і державних діячів від незаконного тиску. 

0

Выбор редакции

Comments