Вы здесь

А куда идет трамвай?

125 лет назад, 13 июня 1892 года, в Киеве вышел на маршрут первый электрический трамвай

0

893

Алексей Резников, заместитель председателя Киевской городской государственной администрации:

Трамвай как экологически чистый вид транспорта — это всегда хорошо. В городе должна меняться транспортная концепция. Горожане стали бы меньше пользоваться личными автомобилями, предпочитая общественный транспорт. Но для этого еще много работы нужно сделать. Для начала хотя бы перестроить мозги водителей, которые носятся по полосе для общественного транспорта. Построить велодорожки. И много-много другого.

Григорий Мельничук, координатор Совета по урбанистике:

Конечно же, Киеву нужны новые трамвайные линии, которые должны быть предельно логичны и нужны. Связь Отрадный-Борщаговка весьма полезна, хотя в комплексе с реконструкцией Отрадного проспекта это довольно затратное дело.  На левом берегу – это продолжение линии по улице Бориспольськой до станции метро «Червоный Хутор» – не тянуть же метро еще дальше в лес, его стоит закольцевать с трамваем. А линия по улице Алишера Навои к транспортному хабу Троещина/Огородняя обеспечит подвоз к нему жителей Комсомольского и Лесного массивов. И вот здесь наконец линия в центр: от Центрального вокзала к району Дворца спорта – по улицам Саксаганского и Жилянской, конфигурация может быть разной, нужно моделировать. Будет логичным продолжить развитие трамвая на районы, где его сейчас нет совсем, для загрузки большого трамвайного кольца. Соломенка, Виноградарь – рядом проходят крупные линии, и не сделать сюда ответвления весьма странно. В этой же теме – развитие трамвая на Позняках и Осокорках, так как за счет высокой плотности застройки здесь может быть много линий. Подол рано или поздно все-таки станет туристическим районом – и улица Сагайдачного может стать не просто пешеходной, а пешеходно-трамвайной, как и Контрактовая площадь. А дальше все просто – историческая линия по Владимирскому спуску (еще в 1892 году там впервые пошел киевский трамвай), рельсы по Крещатику – и стыковка с Саксаганской линией недалеко от портала Печерского трамвайного тоннеля. Это и есть трамвай в центре, малое трамвайное кольцо с туристическим потенциалом.

Василий Шевченко, эксперт по вопросам транспорта:

Київ вкрай потребує нових транспортних рішень, і в першу чергу на основі електричної тяги. Адже місто розвивається як технополіс зі здебільшого діловим, офісним центром, і це значить, що людям ділового центру потрібно комфортно рухатись від і до свого житла, яке усе далі рухається за офіційні межі столиці. Відсутність таких рішень та невисока якість доріг примушують людей використовувати позашляховик та «забивати» ними пішохідні зони і знищувати існуючу інфраструктуру. Як наслідок, є критичне завантаження мостів і навіть міська електричка сьогодні немає розвитку, не кажучи вже про приміський комфортний  транспорт. Загалом, Київ потребує концептуально нових рішень і введення поняття «Великий Київ» як єдиного комплексу з транспортними сполученнями на основі нових технологічних підходів, враховуючи високі екологічні стандарти, а не здійснювати хаотичні рухи від будівництва велодоріжок, закупівлі дорогих неліквідних трамваїв чи автобусів, які є дешевими. Це найгірший варіант для великого міста, де у владі домінують будівельні групи минулого, метою яких є виключно короткострокові проекти. Хотілося, щоб на таке важливе питання звернули увагу на всіх рівнях влади, а кияни змогли отримати місто для комфортного життя.

Геннадий Канищенко, профессор менеджмента:

Було б не погано, щоб трамваї були саме там, де я їх пам’ятаю: Толстого, Саксаганського, Шота Руставелі, Бульварно-Кудрявська. З сучасними рейками, щоб не будили усю округу. І зі стилізацією під вагони восьмого маршруту. Хоча, навряд чи це станеться: наша міська управа не дуже дружить з транспортними схемами і плануванням трафіку.

Михаил Стрельников, президент юридической компании «Николас»:

Трамвай в современном цивилизованном виде был бы полезен городу. Но кто ж его, цивилизованный, у нас запустит? Я ездил на трамваях, которые ходят в центре Праги. Так вот, у нас о таком можно только мечтать!

Елена Вознесенская, старший научный сотрудник Института социальной и политической психологии Национальной академии педагогических наук:

Як водій можу сказати, що навіть ті рейки, що є, треба або модернізувати (можна використати досвід Львову), або ж прибрати... Тому що страждають всі інші учасники руху через ці рейки! І трамвай не самий зручний транспорт в Києві. Працюю на Подолі, так як сніг або дощ – завжди затори, тому що трамваї бояться несприятливих погодних умов. І це не жарт! Вони стоять і не рухаються, ніби бояться в калюжу заїхати, колеса намочити... І увесь інший транспорт стоїть, бо трамвай вже об’їхати не можна. Я б на Подолі поставила пам’ятник трамваю, а не нові рейки. А щодо старих маршрутів, то в мене в районі довгий час трамвай був єдиним громадським транспортом, вікна виходять саме на трамвайні колії. Ми-то звикли до шуму, а будь-які наші гості взагалі спати не могли під ці звуки. Знову ж таки, якщо непогода, з району взагалі вибратися не можливо. А ще пам’ятаю трамвай №8, він ходив від мого дому до перехрестя Толстого та Володимирської. От і куди його повертати? Де там на Толстого рейки прокласти? Отже, незважаючи на те, що в ранньому дитинстві, десь до років в шість я мріяла стати водієм трамваю, зараз я його зовсім не шаную як громадський транспорт.

Руслан Крамаренко, генеральный директор управляющей компании «Мисто для людей»:

Я бы вернул все трамваи!

0

Выбор редакции

Comments