Вы здесь

Удобен ли город для велотранспорта?

В Киеве наконец-то установилась настоящая велосипедная погода.

Алексей Резников, заместитель председателя Киевской городской государственной администрации:

Велосипед уважаю. В выходные стараюсь не упускать возможности выезда на своем. Считаю, что Киев нуждается в велодорожках и культуре уважения велосипедистов со стороны водителей. Это важная задача для всех нас с вами. Приоритет очевиден: люди с дополнительными потребностями, пешеходы, велосипедисты, общественный и спецтранспорт, автомобили легковые, грузовые.

Оксана Тюпа, председатель благотворительного фонда "Клуб Дивосвіт":

Питання велосипедних доріжок давно ставиться перед владою міста Київ. Оскільки Київ - столиця, яка прагне набувати європейських цінностей, то Київ має ставати більше налаштованим для таких нововведень, як альтернативні види транспорту - велосипед. В Києві навіть існує ряд потужних громадських організацій, які наполягають на впровадженні екологічних видів транспорту - велосипед, електромобіль, скейт-борд. На жаль, місто ще не готове до таких нововведень, тому що це потребує переоблаштування доріг, які не пристосовані до додаткових смуг для велосипедів. На разі існує кілька маршрутів в Києві, по яким можуть пересуватись двоколісні види транспорту, і то тільки на обмеженій швидкості. Як показала практика останніх років, велоспорт стає дедалі більш популярним серед населення. Екологічність та прагнення до здорового способу життя - дуже популярні тренди останнього десятиріччя. Сподіваємось, що транспортні служби столиці знайдуть ресурси та ідеї, як екологічно впровадити нові маршрути в транспортні артерії міста! Будемо чекати з нетерпінням та пересідати на велосипеди. Адже погода вже дозволяє!

Богдан Лепявко, председатель Ассоциации велосипедистов Киева:

Наявну велоінфраструктуру в Києві на сьогоднішній день важко охарактеризувати позитивно, навіть з натяжкою. Вона є незв'язною, здебільшого це окремі шматки в різних кінцях міста, побудовані за залишковим принципом і без залучення самих користувачів велотранспорту. Втім, зараз ми бачимо бажання і декларації міської влади змінити цю ситуацію, і свої почуття з цього приводу я б назвав «стриманим оптимізмом». Поясню. На початку 2018 року було прийнято Концепцію розвитку велосипедного транспорту міста Києва, яку з 2014 року розробляли саме активісти Асоціації велосипедистів Києва (а у 2016 році міська влада офіційно замовила розробку цього документу). У кінці 2017 року було закладено кошти в бюджеті міста, які дозволять в цьому році приступити до втілення задуманого. Буквально на минулому тижні було презентовано нові державні будівельні норми, які розроблялись також з залученням активістів та експертів, і містять вказівки для сучасного європейського планування вулиць з врахуванням інтересів велосипедистів. Також є позитивний прецедент: маршрут Троєщина - Європейська площа, який, хоча й будувався ще за старими нормами (через що містить ряд недоліків), вже є цільним і придатним для користування. Також важливим є те, що при побудові маршруту враховувалась думка громадськості. У 2018 році планується початок будівництва ще трьох подібних маршрутів, а також врахування велосипедної компоненти руху при реконструкціях інших вулиць. Щодо ініціативи дозволити суміщений рух велосипедистів та громадського транспорту - загалом, ідея слушна. В багатьох країнах таке рішення успішно впроваджено. Наразі це дуже доцільно, бо легалізує велосипедистів, які рухаються нею (інакше ситуацію можна трактувати неоднозначно). Втім, дуже важливо керуватись принципами безпеки руху. Зрозуміло, що на дорогах, де планується збільшити дозволену швидкість до 80 км/год, потрібно передбачати окрему зручну інфраструктуру для велосипедистів. Також ця інфраструктура не має бути реалізована у вигляді смужки фарби на тротуарі - це вже інша крайність, яка робить її непрактичною для більшості користувачів велотранспорту. Тому головне - це діалог влади, активістів та безпосередніх користувачів. Зараз він відбувається, сподіваюсь буде розвиватись і надалі. За цієї умови, я вважаю, Київ зможе виконати поставлену перед собою стратегічну ціль, а саме - до 2025 року 5% переміщень по місту відбуватимуться на велосипеді.

Светлана Вольнова, телеведущая:

Я на велосипеде езжу всю свою жизнь. Особенно, когда выезжаю за границу. В Амстердаме - это просто рай! В Америке - в выходные все пересаживаются на велосипеды. В Киеве я тоже езжу, но из-за холмистой местности в городе ездить неудобно, да и трасс нет. Поэтому катаюсь в парке на Владимирской горке и по улицам Большая Житомирская и Сечевых Стрельцов в поздние часы после 23:00.

Василий Шевченко, эксперт по вопросам транспорта:

Я дуже позитивно ставлюсь до такого транспорту, як велосипед, і поважаю велосипедистів. Адже сам часто їжджу на велосипеді. Проте в умовах Києва та на магістральних вулицях їздити на велосипеді особисто для мене достатньо небезпечно і неприємно. Спроби запустити велосипедистів до руху транспорту у Києві міським головою є похвальними, але, на жаль, направлені здебільшого на пошук електоральної підтримки, ніж реального способу пересування.  Поясню чому, по-перше, це мають бути комплексні заходи вирішення транспортного руху у столиці з активною розбудовою доріг, розв’язок, паркувальних майданчиків, комунального транспорту та інше. По-друге, сама житлова забудова повинна передбачати такий транспорт  для жителів. По-трете, це повинна бути активна громадська підтримка  здорового та активного способу життя. Важливими є кліматичні умови, у яких достатньо великий період року ми маємо сніговий покрив, з яким так і не можуть якісно справлятись комунальні служби. Хоча такі дії також схвальні, бо вони хоча б визначають напрям.

Владимир Дегтярев, директор Newsfront PR Agency:

Инициатива отличная, хоть и запоздавшая. Велосипед люблю, но как вид транспорта выбираю редко именно по причине высокой опасности для жизни и здоровья. Сейчас те, кто все же ездит каждый день, катают скорее вопреки здравому смыслу: велодорожек в Киеве есть целая одна (Троещина - Европейская площадь), на остальных трассах велосипедистам приходится маневрировать между полосой общественного транспорта и водителями. Автомобили вытесняют велосипедистов на обочину, где скапливается грязь, осколки стекла, где больше ям и выбоин и хаотично припаркованы автомобили.

Екатерина Серебрянская, олимпийская чемпионка по художественной гимнастике:

На велосипеде по Киеву передвигаюсь часто. Но удовольствия от езды по дорогам мало из-за низкой культуры водителей по отношению к велосипедистам и отсутствию специальных дорожек. Поэтому езда по городу для меня стресс. Чтобы его избежать, я уезжаю на Труханов остров и катаюсь там. И тишина, и природа, и безопасность! Но в хорошее время года, безусловно, отдала бы предпочтение велосипеду, если бы были специальные безопасные маршруты на основных дорогах. 

Артем Овдиенко, ведущий «5 канала»:

На жаль, київські вулиці катастрофічно незручні для велосипедистів. Я кілька разів спробував приїжджати на роботу велосипедом - проте, змушений був відмовитися від цієї ідеї. Адже це просто небезпечно для життя - праві смуги усі або в ямах, або запарковані. Тротуарами їздити на відстань більшу за кілька кілометрів також незручно, й задовгою така поїздка виходить. Існуючі ж велосипедні доріжки - порівняно з такими, які вони мають бути (бачив за кордоном) - це пародія, зроблена для замилювання очей... Ну а те, що українські водії не сприймають велосипедистів як повноцінних учасників дорожнього руху - це я навіть і не знаю, як можна змінити!

0

Выбор редакции

Comments